Húsz óra (1965) 30

Twenty Hours
120' · magyar · dráma 12

1965, egy kis falu Magyarországon. Húsz órát tölt egy riporter a faluban, hogy az elmúlt húsz év eseményeit felidézze. Négy, a földosztásnál, még 1945-ben együtt induló cseléd élete bontakozik ki a riportok, visszaemlékezések közben. Jóskából termelőszövetkezeti elnök, Vargából ávós lett, aki az… [tovább]

Képek 10

Szereposztás

Keres EmilRiporter
Bánhidi LászlóVarga Sándor
Páger AntalJóska
Görbe JánosBalogh Antal
Őze LajosKiskovács
Szirtes ÁdámKocsis Béni
György LászlóIfjabb Varga Sándor
Makláry JánosVencel György
Bodrogi GyulaKiss doktor
Sztankay IstvánBalogh Antal fia

További szereplők

Kedvencelte 4

Várólistára tette 44


Kiemelt értékelések

HaL8999

Nem éltem abban rendszerben egy percet sem, de sokkolóan hatott rám. A tanult, hallott dolgok testet öltöttek előttem. A feudalizmusnak véget kellett érni valamikor végérvényesen (tanultam), de mi jött utána? Milyen formában? Micsoda történelmi vihar lehetett! Mindenki elhitte a csodálatos jövőt, az ideológia jó szándékú és segítő volt megint. Aztán ez is kisiklott megvalósításkor…mint az összes. Befonta, begyűrűzte az utolsó dolgos kezet is. Egymás ellen fordultak az ősi barátok, meggyilkolták egymást a régen szinte egy családként működő falusiak…megint valaminek a nevében. Mégis a történelmi változás elkerülhetetlen és szükségszerű. Ilyenkor az esetek nagy többségében vér folyik. Számomra ez a film tökéletesen érzékelteti, hogy az egyszerű, tiszta, becsületes emberi közösség hogyan mételyeződik a politika által. A változás pedig általában rosszból egy rosszabbra, vagy kicsit jobbra de nagyobb rossz árán történik…politikusoknak kötelezővé tenném…milyen egy igazi döntéshozó helyzete a valódi következmények és súlyos tétek korában.


Népszerű idézetek

uchtritz 

Illúzió, kedvesem, minden illúzió, higgye el! Oktalan nyüzsgés, amiről sokan azt hiszik, hogy maga a rend. Gyerekes illúzió. A módszer, kedvesem, az érdemel dicséretet. Majd figyelje meg, milyen könnyen feledkeznek meg arról, hogy ebben a nagy és ismeretlen mindenségben minden egyéb valami más, ők viszont hangyák.

Londonna 

– Hányszor kell még igazamnak lenni, hogy akkor higgyék el a szavamat, amikor mondom?!

Londonna 

– […] a szegénységnek akkor a legtöbb az ellensége, amikor saját maga akarja a sorsát a kezébe venni.

Ezt a riportot nem lehet megírni. Ezt a riportot képtelenség megírni.

Londonna 

– […] a szegénységnek a legnagyobb ellensége saját maga. Magamagába mar, mint a veszett kutya.

Londonna 

– Nem kell tinéktek az olyan ember, aki a maga házán kívül is tenni akar. A többiér' is! A kutyának vetnétek, aki jobbat akar. Hajtani kell titeket, hogy keserű legyen nektek is, meg annak is, aki a jóra hajtana… Hát honnan szedett benneteket az Isten? Milyen szomorúságában teremtett benneteket, hogy kullogtok csak minden után, ami szépet és jót az emberség akar! Há' nem lenne ideje egyszer már magatokkal is kezdeni?! Hát micsoda nép vagytok?!

Írjad, Anti, amit mondok. Én, Csókos Cuha András, a méltóságos uraság szegődött cselédje, semmivel, csak a magam szegénységével meg hat gyerekével rendelkező nincstelen földönfutó, az uraság földjéből magamnak s mind gyerekeimnek örök időkre, a nekem járó földet, azaz nyolc holdat kiszakítottam. Tettem ezt a magam akaratából, szegénységem és nyomorúságom jogából. Én ezt a földet soha senkinek vissza nem adom, s ami hitvány életem van, csak annak az árán veheti el tőlem még maga az Isten is!


Hasonló filmek címkék alapján