Be kell jelentkezned, hogy megtekinthesd az oldalt!

Kedvencelte 15

Várólistára tette 207


Kiemelt értékelések

Ik4r0s

Május elején az első két részről szóló kritikámnak egy olyan címet adtam, ami még sokkal több rejtély mögé bújt. A Silo a szezonnyitó óta egy olyan sorozattá vált, amit több külföldi oldal is a jelenleg futó legjobb sci-fik közé sorol. És közel sem alaptalan ez a jelző. De tovább megyek a széria iránti érdeklődésemben. Öt éve, amikor volt szerencsém A siló regényfolyam első kötetéhez, egyáltalán nem gondoltam, hogy ebből az én tempómban is három óra alatt átfutható sztoriból ilyen történetet készítenek. Mert az, amit az Apple TV+ idén alkotott, az bizony egészen elképesztő teljesítménynek tudható be.

A teljes kritikámat itt találjátok: https://www.kritizator.hu/milyen-arat-fizetnel-azert-ho…

enesbcs 

Egy nyomasztó disztopikus történet a jövőről, amit reméljük soha nem kell megismernünk a valóságban. Tízezer összezárt ember egy bunkerben, rengeteg szabállyal, ami biztosítja a túlélésüket, mi baj lehet? Mondjuk az, hogy mindig lesz, aki nem ért egyet ezekkel a szabályokkal, és felteszik a kérdést: Miért?
Persze, érthető módon leginkább az izgatja mindenki fantáziáját mi lehet kint, de aki ki akar menni, az kimehet… takarítani! (Aki túl sokat akar tudni, az is kimehet.) Ami egyenlő a halálos ítélettel.
Rebecca Ferguson nagyon jól alakítja a Siló legutóbbi kétszáz évének legjobb seriffjét.. vagy legnagyobb veszedelmét?
A 2. évadot berendelték, ám az utolsó rész után engem egy kérdés nyomaszt: hova tovább?

2 hozzászólás
Kriska_Attila 

Izgalmas és gondolatébresztő poszt-apokaliptikus disztópia, megérinti a nézőt a jelenlegi társadalmi és környezeti problémák tükrében (mint a klíma szorongás, a politikai korrupciótól való félelem, az összeesküvés-elméletek, önmagunk elvesztése). Az alapvető ötlet, miszerint egy zárt közösségben zajlik az élet a szennyezett föld alatt, ahol az osztályok közötti megkülönböztetés és a történelem manipulációja mindennapos, erőteljesen valóságossá teszi a világunkkal kapcsolatos félelmeinket és aggodalmainkat. A Silót sok mindennek lehet értelmezni. Így az osztályrendszer kritikája élesen rajzolódik ki (a mélyben élőket és dolgozókat megvetik a magasabb szinteken lévők, annak ellenére, hogy az ő képességeiken múlik mindenki túlélése), a karakterek sorsa mélyebb jelentéseket hordoz. Morten Tyldum erős rendezései után enyhe lassulás következik be az évad közepén, ami nem válik kárunkra, egyrészt a finálé felé információadagolás, pont annyi, amennyit a rejtély megkíván, másodsorban pedig jobban átérezhetjük a sorozat alkotta atmoszférát és karakterfejlődést, amely által a történet tartalmilag válik teljes egésszé. A cselekmény kiválósága mellett a részletek is nagyon fontosak, mint a fényképezés és a szcenográfia is kiemelkedő a sorozatban, hozzájárulva a disztópikus világ megteremtéséhez. Útóbbi mesterség egyáltalán nem könnyen transzponálható díszleteket tesznek rendkívűl hitelessé. A szovjet építészet találkozik a korai steampunk-kal, a szereplők lakhelyei egyfajta haldokló Ikea modell-lakások hangulatát árasztják, kopottak, de tiszták és kényelmesek, még akkor is ha sötét repedések látszanak a siló falain (hello szimbolizmus!). Az alkotók jellegzetes terrakotta szinpalettja körülölei a silo futurisztikus belterét és visszaköszön a lakók ruhájában is, mind-mind a történet mélységét hangsúlyozzák. A Heath Robinson-féle rendetlenség alatt, a lezárt emberi páncélszekrényben a CGI-varázslók összehangolt munkája létrehozta ezt a lenyűgöző, futurisztikus környezetet a hidroponikus farmoktól az egészségügyi központokig, szinte önmagában is karakterré varázsolja a helyet.
A Silo egyedi stílusa és karakterei által fűszerezett története egyértelműen érdemes arra, hogy a sci-fi rajongók megszeressék. A sorozat nemcsak vizuálisan lenyűgöző, hanem mély és szuggesztív üzeneteket is hordoz, amelyek a nézőt gondolkodásra késztetik a társadalomról és a jövőről.

snowden

ELSŐ ÉVAD

Végülis nézhető és valamennyire izgalmas évad volt ez, de a kidolgozatlanságán el is csúszik: a karakterek zöme papírmasé, a párbeszédek rettentő egyszerűek, és persze lehet mondani, hogy itt nem ez a lényeg, hanem a világépítés.. de amúgy azt se vitték túlzásba. Van egy érdekes alaphelyzet az első pillanattól kezdve, amit elég lagymatag módon jár körbe a sztori.

Tényleg, tudja valaki, hogy egyébként a Silóban hogy zajlik a mindennapi élet? A gyerekek mit csinálnak? Milyen foglalkozások vannak a küldöncökön, gépészeken, na és persze a sokat emlegetett IT-sokon kívül? Hogy a francban nem golyózik be 10.000 ember egy ilyen zárt helyen? Gondolom, mindenkinek kell valami hasznos tevékenység. Hogy mivel múlatja a napot a nép, arról elég kevés info jut el. Jól hangzik, hogy van egy több mint száz emeletes földalatti bunker, de alig sikerült érzékeltetni ennek a volumenét.

Túlságosan ki lett hegyezve a sorozat a “maradványokra”, a rejtélyeskedésre, meg az olyan rohadt hangzatos, valójában totál tartalmatlan kifejezésekre, mint pl. a Alapítók meg Lázadás (utóbbi több, mint 100 évvel a jelen eseményei előtt történt, és messze a legjelentősebbként emlegetett történés a múltból… alig esik említés másról).

De hogy milyen is a Siloban élni, milyen kihívásokkal szembesül egy zárt helyre kényszerített, napfényt hírből se ismerő társadalom, hát arról valahogy nem sikerül beszélni. És nekem itt el is hasalt ez a sztori.

Szóval van hiányérzet. Rebecca Ferguson viszont odarakta magát, jót tett az alakítása a sorozatnak – még ha nagyjából annyira gépész vagy sheriff, mint én.

Roboraptor 

A Silo nem egy lendületes sorozat, de a remek atmoszférája és a történet rejtélyei izgalmassá teszik. Nem sieti el a világépítést, vagy a titkok kibontását, folyamatosan fokozza a tétet. Az évadzáró a történet során felvetett kérdések egy részét meg is válaszolja. Csak azért, hogy aztán a legizgalmasabb résznél fejeződjön be, felvezetve a második évadot. Mindenki megnyugodhat, az Apple Tv+ már berendelte a második évadot!

Bővebben: https://www.roboraptor.hu/2023/07/04/silo-sorozat-kritika/

piciszusz 

Nagyon erős kezdés, izgalmas. Aztán voltak részek amiket untam, szóval vegyesek az érzések. De nagyon tetszik az alapja, esz a fene mi fog történni, mi az igazság, aztán meg ott az utolsó két rész, ami nagyon erős. Várom a következő évadot.

Ramada

Nem teljesen olyan , mint a könyv (amit imádok) de nagyon tetszett az 1.évad. Remélem a sorozat sokáig népszerű lesz és végre kiadják magyarul is az utolsó könyvet!

mandu 

Vegyes érzésekkel állítottam le az évadzárót, ugyanis pár epizódnál fontolgattam, hogy abbahagyom a sorozatot, néhánynál viszont tövig rágtam a körmeimet az izgalomtól.
A szereplők egytől-egyig irritálóak és a történet sokszor ellaposodik, de mégis azt érzi az ember, hogy mindenáron tudni akarja, hogy mit tartalmaz az utolsó pár képkocka.
Amint véget ér a 10. rész, csak néztem a sötétedő képernyőt és nem akartam hinni a szemeimnek… Szerintem nem éri meg végigszenvedni a majd' fél napnyi screentime-ot ezért a cliffhanger-ért.
Az első könyvet olvastam évekkel ezelőtt és most komolyan fontolóra vettem, hogy beszerzem az összeset és binge olvasásba kezdek.

STVN 

Annak ellenére, hogy nem egy eredeti ötlet, nagyon is nézetteti magát a sorozat. Jól kivitelezett, lassú tempójú, de feszült bő 9 órányi képernyőbámulást eredményező sci-fi/thrillert kaptunk… a végén egy pici csavarral.
Jöhet a második évad.


Népszerű idézetek

Ramada

-Te komolyan ezekkel dolgoztál?
-Adminisztrátor voltam, nem ilyen túlkompenzálós fasz.

-Mi az? Tudok káromkodni.

Ramada

Önnél még a fiam is jobban ismeri az Egyezményt.

1. évad 6. rész – A maradvány
Ramada

Azt akarom kinyögni, hogy önzőségből javítottam meg, mert szeretem azt az érzést, amikor örömet okozhatok neked.

1. évad 6. rész – A maradvány

Hasonló filmek címkék alapján